Karify Atlas Event 2017: Alle facetten van de ‘patient journey’ belicht

Karify Atlas Event 2017 Logo

Op een drukbezocht eerste Karify Atlas event staat de online cliëntreis centraal in de verhalen van de 5 hoofdsprekers. De sprekers uit het GGZ-werkveld bespreken hun online zorgdiensten met het publiek en geven zo inkijk in de hedendaagse succesfactoren en uitdagingen van eHealth. Ook richten zij hun blik op de toekomst om duidelijk te maken waarom het zo belangrijk is dat online zorg onderdeel uitmaakt van de visie van zorgorganisaties.

Karify-oprichter Joris Moolenaar opent de middag met zijn uitleg over de keuze voor de naam Karify Atlas: “Atlas staat voor het in kaart brengen van de toekomst en is voormalig codenaam van het Karify-project”. Daarna is het woord aan Jasper ten Dam, directeur bedrijfsvoering van Jellinek.

Digitalisering & onderscheidend vermogen

Ten Dam vertelt over de kansen die digitalisering biedt om je als zorgorganisatie te onderscheiden. Hij stipt aan dat eHealth bij Jellinek onder andere dient voor het vergroten van bereikbaarheid, toegankelijkheid en klantvriendelijkheid voor de cliënt. Die duidelijke meerwaarde voor cliënten gebruikt Ten Dam tevens om verzekeraars te wijzen op de diverse voordelen die eHealth Jellinek biedt.

Foto Jasper ten Dam Jellinek Atlas 2017

Jasper ten Dam spreekt tijdens Karify Atlas 2017

Co-creatie

Margriet Crezee is projectcoördinator van ALL OF ME, een initiatief dat jongeren met een chronische aandoening een (online) plek geeft om elkaar te kunnen vinden. Zij pleit voor co-creatie met je doelgroep om die behoeftes goed te kunnen vervullen: “Wij vroegen de jongeren: wat lijkt jullie leuk? En minstens zo belangrijk: wat willen jullie vooral niet?”.

Foto Margriet Crezee ALL OF ME Karify Atlas 2017

Zelfregie

Dan wordt de zaal op het verkeerde been gezet door Fiona Kat van het NPI, specialist bij persoonlijkheidsproblematiek. De klinisch psychologe trapt af met niet uitgekomen eHealth-verwachtingen op het gebied van besparingen, maar is desalniettemin enthousiast door de positieve invloed van eHealth op zelfregie, verantwoordelijkheid en informatievoorziening van cliënten.

Foto Fiona Kat NPI Karify Atlas 2017

Fiona Kat in gesprek met Karify’s Joris Moolenaar en Sanne van den Berg

Foto Margot Metz Breburg Karify Atlas 2017

Margot Metz presenteert de digitale pre-intake aan het Atlas publiek

Shared decision making

Die positieve invloeden zien we ook terug in de presentatie van GGz Breburg’s Margot Metz en Suzanne van Opstal. In hun vernieuwde digitale pre-intake treden cliënten vanaf de start in dialoog met de behandelaar over behandelkeuzes, en ervaren zij naarmate het proces vordert meer regie. Op deze wijze faciliteert de online pre-intake de gezamenlijke besluitvorming.

Cliëntenportaal

Tot slot vertellen Sabine Drost en Axel van Kesteren over het cliëntenportaal van 1NP, een landelijk netwerk van 500 vrijgevestigde professionals. Door een koppeling tussen het Extenzo EPD en Karify biedt 1NP dossierinzage, eHealth modules, een online bibliotheek en communicatiemogelijkheden in één beveiligde omgeving. “Een werkwijze die goed aansluit bij wat jongeren vandaag de dag verwachten van moderne dienstverleners”, aldus de twee.

Foto 1NP Sabine Drost Axel van Kesteren Karify Atlas 2017

Sabine en Axel van 1NP tijdens Karify Atlas 2017

Voor een uitgebreide foto-reportage, zie onze Facebook-pagina.