De VIPP-regeling voor betere informatie-uitwisseling tussen patiënt en professional richt zich op het ondersteunen van ggz-aanbieders bij:
Karify heeft diverse diensten beschikbaar om informatie-doelen die u wilt bereiken met VIPP-financiering te realiseren en te zorgen dat deze voldoen aan de gestelde criteria. Benieuwd?
Doel: Zorgen dat minimaal 10% van de cliënten met een recent contactmoment toegang heeft tot zijn zorggegevens waarin ten minste 13 zib’s ontsloten zijn.
Hoe? Karify draagt zorg voor het projectmanagement en het technisch mogelijk maken van het ontsluiten van de gegevensset. Dit doen we via:
Doel: Gegevens ontsluiten aan ten minste 15% van de cliënten met een recent contactmoment. De gegevensset moet ten minste bestaan uit 29 zib’s.
Hoe: Karify leidt de technische ontwikkeling van het project waarbij inzage gerealiseerd wordt. Dit doen we aan de hand van:
Doel: Zorgen dat minimaal 10% van de cliënten gebruik maakt van eHealth. Er moeten te zijner tijd tenminste drie opgestelde reviews door professionals zijn geleverd aan Stichting MIND’s wegwijzer voor e-health.
Hoe: Een VIPP-project start met een scan van uw organisatie of afdeling. Hierna volgt een op maat gemaakt ontwikkelplan, toegespitst op uw situatie. Vervolgens zorgen we samen met u voor de realisatie door middel van:
Doel: Minimaal 15% van de cliënten maakt gebruik van een eHealth module en de gegevens van ten minste 10% van de cliënten moeten terug te vinden zijn in het EPD. Daarnaast moeten er te zijner tijd tenminste drie opgestelde reviews door professionals zijn geleverd aan Stichting MIND’s wegwijzer voor e-health.
Hoe? Karify draagt zorg voor het projectmanagement en start met een scan op organisatie- of afdelingsniveau. Op basis van deze scan wordt een ontwikkelplan opgesteld dat specifiek toegespitst is op de wensen van uw organisatie. Uit het ontwikkelplan kunnen diverse werkzaamheden voortkomen, zoals:
Benieuwd naar de specifieke mogelijkheden het VIPP-programma voor uw GGZ-organisatie?
Onze VIPP-experts helpen u bij uw aanvraag
Door eHealth mogelijkheden slim in te zetten kunnen GGZ-organisaties zorgen voor o.a.:
Lees meer over de online cliëntreis
Bied de cliënt informatie aan in het Karify portaal/PGO:
Karify biedt een unieke combinatie van digitale toepassingen op het gebied van eHealth interventies, communicatie en cliëntportaal voor uw organisatie, verrijkt met een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) voor cliënten.
Karify beschikt over een breed portfolio van beschikbare oplossingen dat ervoor zorgt dat VIPP-doelen snel bereikt kunnen worden!
De open architectuur van Karify zorgt er bovendien voor dat informatie-uitwisseling met andere applicaties in het ICT-landschap te realiseren is.
Meer weten over de mogelijkheden van het Karify-portaal met het VIPP-programma?
Download de factsheetRoadmap naar digitale waarde