Blended behandelen met videobellen, het was nog nooit zo gemakkelijk

Illustratie blended behandelen

De nieuwe videogespreksfunctie in Karify

Bij Karify geloven we dat beeldbellen hoort bij blended behandelen, maar dan wel op de juiste manier: volledig geïntegreerd in het dossier en het e-health platform. Met het videogesprek kunt u beveiligd videobellen met cliënten. De functie wordt volledig geïntegreerd in de blended behandeling vanuit uw centrale online werkplek in Karify.

Waarom videogesprekken voeren?

Met behulp van een videogesprek bent u minder afhankelijk van face-to-face contactmomenten en kunt u vaker kort contact met uw cliënt onderhouden. Zo kunt u intensiever begeleiden op afstand.

Acht samenwerkende grote ggz-instellingen (Blended 8) die met Karify werken, startten met het videogesprek. Nu is de functionaliteit vrijelijk beschikbaar voor alle Karify klanten, bekijk de mogelijkheden op de prijzen-pagina.

Waarom kan ik niet gewoon ‘Skypen’?

In Karify bepaalt u als zorgverlener wanneer u videobelt met een cliënt. U kunt immers niet heel de dag bereikbaar zijn en u wilt waarschijnlijk niet dat uw cliënten altijd kunnen inbellen op uw computer. Bovendien registreert een gratis dienst als Skype met wie u belt en hoe lang. Dit is voor communicatie in de zorg niet wenselijk.

Illustratie videobellenVideogesprek in Karify – niet zoals de anderen

De videogesprek functie heeft een soepele gebruikerservaring doordat deze ontwikkeld is op basis van principes van goed interface-design en hardop-denkonderzoek onder gebruikers, waarbij zij hardop pratend moesten werken met het videogesprek.

De inzage die we hiermee verkregen in de gedachtegang en het klikgedrag van onze gebruikers, hebben we ingezet om het videobellen te verbeteren. Mede hierdoor is het videogesprek een functie geworden waar we bij Karify erg trots op zijn.

Videobellen via Karify heeft 4 belangrijke voordelen voor u:

  • Veiligheid: De beeldoverdracht vindt plaats via een directe verbinding tussen uw internetbrowser en de browser van uw cliënt, en wordt gelegd binnen het Karify systeem.
  • Gebruiksgemak: U en uw cliënten hoeven niets te installeren. Dat is erg praktisch omdat bij sommige organisaties het downloaden van software niet mogelijk is voor medewerkers. In Karify kunt u gewoon via de webbrowser beeldbellen.
  • Kwaliteit: De videobel-functie zorgt ervoor dat u te allen tijde uw gesprek kunt voortzetten, ook als uw internetverbinding even wat minder is. De applicatie past automatisch de kwaliteit van uw beeld aan en zorgt dat de geluidsverbinding altijd blijft lopen. Zo loopt het gesprek niet vast en kunt u blijven communiceren.
  • Declareerbaar: Karify maakt een log van de videogesprekken die u voert. Daarmee kunt u aantonen dat de videogesprekken hebben plaatsgevonden en kunt u deze op dezelfde wijze declareren als bij een normaal gesprek.

 

Rozanne van Diggelen, UX-designer bij Karify, werkte mee aan de Videogesprek-functie en vertelt over wat de functie bijzonder maakt: “Bij het ontwikkelen van het videogesprek in Karify hebben we met behulp van herhalende gebruikerstests het beeldbelproces zo transparant mogelijk gemaakt om de de gebruikerservaring te optimaliseren. Gebruikers hebben inzicht in de status van de gesprekspartner en krijgen de mogelijkheid om hierop te anticiperen door bijvoorbeeld tijdens het starten van een videogesprek, via Karify te sms’en naar de ander. Erg handig!”

Dennis Coorn, Back-end developer, vult aan:
“Op het moment dat een behandelaar een videogesprek start, is dit direct zichtbaar in de Karify-omgeving van de cliënt. Zowel de cliënt als de behandelaar ontvangen in Karify notificaties waarmee meteen deelgenomen kan worden aan het videogesprek. Een speciale widget past zijn uiterlijk direct aan zonder dat de pagina hoeft te worden ververst. Wat gaaf is, is dat deze nieuwe technieken ook de gebruiksvriendelijkheid van het Karify-platform als geheel gaan verhogen.”

Nieuwsgierig naar videobellen via Karify in uw organisatie? Neem een (proef)abonnement inclusief videobelminuten!