Karify in gesprek met cliëntenraad Arkin

Foto bijeenkomst cliëntenraad

“Kan ik mijn behandelaar dan echt op elk moment een berichtje sturen”?

Deze en vele andere opmerkingen passeerden dinsdag 24 november de revue tijdens de cliëntenraad bijeenkomst van ggz-organisatie Arkin. Karify gaf cliënten daar een e-health seminar om hen te informeren over nieuwe ontwikkelingen bij Arkin. Daarnaast verzamelden consultant Menno Zuidema en designer Rozanne van Diggelen ervaringen van cliënten die kunnen leiden tot verbeteringen van het Karify e-health platform.

Constructieve feedback

Cliënten voerden tijdens de bijeenkomst zelfstandig eenvoudige taken uit in de applicatie. Dit bleek een effectieve manier om inzicht te krijgen in hoe eindgebruikers de werking van Karify interpreteren. Cliënten leverden ondertussen constructieve feedback die gebruikt kan worden om Karify te verbeteren.

Fijn dat ik thuis rustig kan lezen

Van de cliënten, die nooit eerder met Karify werkten, bleek het merendeel goed in staat om basishandelingen uit te voeren in de applicatie: een bericht versturen, een opdracht inleveren of een item in de bibliotheek bekijken. Sommige cliënten bleken wel moeite te hebben om via een toetsenbord hun gedachten te verwoorden. Een cliënt droeg daarvoor als oplossing aan: “Misschien handig om een geluidsopname te kunnen invoegen”, een leuk idee om mee te nemen in de ontwikkelingsplannen. Positieve aspecten van Karify die cliënten noemden waren bijvoorbeeld: “Fijn dat ik de tekst rustig thuis kan lezen” en “Het werken met profielfoto’s maakt het persoonlijk”.

Voor Karify was het een leerzame bijeenkomst die bevestigde dat er nog meer met cliëntervaringen gedaan kan worden. Veel aanwezigen bleken het ook leuk te vinden om actief mee te denken over het platform en om een inhoudelijke bijdrage te mogen leveren.

Benieuwd naar hoe uw cliënten met Karify werken? Wij treden graag met hen in gesprek. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.