E-healthweek 2019: Inspiratiebijeenkomst eHealth & wachttijden

wachttijden wachtlijst ggz

Karify organiseert donderdag 24 januari tijdens de e-healthweek een inspiratiesessie over de inzet van eHealth bij de aanpak van wachttijdproblematiek. Zorgprofessionals, cliënten en beleidsmedewerkers van verschillende ggz-organisaties zijn van harte welkom om kennis en ervaringen uit te wisselen.

Naast voorbeelden uit de praktijk, zal Karify mogelijkheden van eHealth tijdens wachttijd bespreken en zullen deelnemers met elkaar nieuwe ideeën genereren over hoe wachttijdproblematiek met eHealth kan worden verminderd.

Rol eHealth bij wachttijden GGZ

Karify organiseert de inspiratiesessie omdat het probleem van lange wachttijden in de GGZ zeer urgent is. eHealth speelt steeds vaker een rol bij een geïntegreerde aanpak van dit probleem. Maar er kan nog veel meer worden gedaan om digitale diensten significant in te zetten bij het aanpakken van (de gevolgen van) wachttijden. Volgens Karify moet een aanpak afgestemd zijn op specifieke doelgroepen. De visie op problematiek en op behandeling moet bovendien mede de vorm en inhoud van het digitale aanbod bepalen.

Onderwerpen sessie:

  • Hoe kunt u eHealth inzetten om (de last van) wachttijden terug te dringen?
  • Welke voorbeelden van een effectieve aanpak zijn er al?
  • Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor een effectieve aanpak?
  • Wat past bij uw doelgroep?

 

Programma:

14:00 – 14:15 | Introductie en kennismaking

14:15 – 15:00 | Praktijkvoorbeelden
Sprekers namens:

Karify
Hoe kom je tot efficiënte dienstverlening die online en face-to-face diensten optimaal combineert? Om de kans op succes van digitale mogelijkheden te vergroten is het van belang dat je zowel inhoud als vorm van de behandeling durft aan te pakken.

PuntP
Arkin-onderdeel PuntP laat cliënten tijdens wachttijd gezondheidsdoelen formuleren met behulp van eHealth bij stemming- en angstproblematiek. Sjoerd Kosterman, directeur Behandelzaken van PuntP, vertelt over deze zelfstandige aanpak die cliënten doorlopen voorafgaand aan de eerste behandelafspraak.

Altrecht Zorgeenheid Persoonlijkheidsstoornissen
Helga Aalders, klinisch psycholoog en inhoudelijk leidinggevende, vertelt over de visie en ontwikkeling van eHealth aanbod tussen aanmelding en intake. Aalders staat ook stil bij de eerste reacties uit de praktijk.

15:00 – 15:15 | Pauze

15.15 – 16.30 | Brainstorm sessie op basis van zelf ingebrachte casuïstiek deelnemers

16.30 | Afsluiting

Stuur een e-mail naar marketing@karify.com om u aan te melden voor de sessie. Vermeld in de e-mail uw naam, functie en de organisatie namens wie u de sessie wilt bijwonen.